Jeśli myślisz nad stworzeniem znaku firmowego dla swojej firmy, dobrze żebyś zapoznał się z naszym krótkim poradnikiem.
LOGO, LOGOTYP, SYGNET
Te pojęcia są często mylone ze względu na podobną nazwę i funkcję jaką pełnią w projekcie. Świadomość poprawnego nazewnictwa może wyeliminować błędy w komunikacji Klient – Projektant.
A więc czym są i jak rozróżnić LOGO, LOGOTYP, SYGNET?
1. Logo
Logo jest tworem złożonym ze znaku graficznego, tzw. sygnetu, oraz przekazu tekstowego - logotypu, np. nazwy firmy. Połączenie sygnetu i logotypu tworzy logo, brand firmy.
Sygnet i Logotyp mogą funkcjonować rozdzielnie pełniąc różne zadania w komunikacji wizualnej firmy lub w przekazie reklamowym.
Logo może również funkcjonować bez jednego z powyższych elementów, stanowiąc tylko znak graficzny lub nazwę.
Uzupełnieniem projektu bywa też slogan/ tagline – hasło firmowe wpisujące się bryłę logo.
2. Logotyp
Logotyp jest częścią składową logo, zbudowaną z tekstu. Najczęściej jest to nazwa firmy. Aby logotyp wyróżniał się na tle konkurencyjnych projektów, powinien składać się z oryginalnej typografii i kompozycji. Może funkcjonować samodzielnie.
3. Sygnet
Sygnet to znak graficzny połączony z logotypem. Stosuje się go najczęściej w celu szybkiej identyfikacji projektu z konkretną firmą. Efektywny sygnet w sposób skrótowy nasuwa skojarzenia do typu działalności lub jakiejś czynności oddającej charakter firmy. Tak samo jak logotyp, sygnet może występować samodzielnie, w zależności od potrzeb przedstawienia wizerunku firmy
4. Tagline
Tagline to slogan, krótkie hasło firmowe. Jego funkcją jest zapamiętanie marki i wyróżnienie wśród konkurencji.
Każdy z elementów wchodzących w skład wizerunku firmy może funkcjonować osobno.
Projektant Graficzny tworząc koncepcję logo na życzenie Klienta może zbudować księgę znaku. Zostaną w niej zawarte zasady korzystania z logo i jego składowych w różnych sytuacjach.
Mamy nadzieję, że naświetliliśmy Ci nieco różnice między powyższymi zagadnieniami. W razie pytań zapraszamy do kontaktu.