Czy podczas współpracy z projektantem graficznym zdarzyło Wam się kiedyś uzgadniać druk projektów z drukarnią? Drukarnie mają swoje wymogi co do przygotowania materiału do realizacji. Częstą uwagą drukarzy jest informacja, że tekst powinien być zamieniony na krzywe. Co to właściwie znaczy?

Grafik przygotowując projekt, np. wizytówki dobiera odpowiedni krój pisma do charakteru projektu. Paleta fontów w komputerze grafika często jest znacznie bardziej liczna niż u osób które zawodowo nie zajmują się projektowaniem. Dlatego też wysłanie gotowego projektu do odbiorcy który nie posiada na swoim komputerze fonta, który zawiera projekt może skończyć się tym, że komputer sam dobierze zastępczy font ze swoich zbiorów.
Efekt wizualny w takich wypadkach zazwyczaj jest tragiczny, ponieważ font zastępczy nie jest dopasowany do designu przykładowej wizytówki. Może być szerszy, mniejszy lub zupełnie w innym stylu. Taki projekt drukarnia zwykle cofa do klienta z poleceniem zamiany tekstów na krzywe.

Doświadczony grafik zazwyczaj unika takich wpadek i tuż przed wysłaniem projektu do klienta/ drukarni zamienia tekst na grafikę ( na krzywe). Edycja takiej grafiki jest już później ograniczona, ale mamy pewność że nasza treść nie rozsypie się kiedy przekażemy plik graficzny dalej a wydruk będzie poprawnym odzwierciedleniem wizji projektanta.